Waarom een goede nachtrust essentieel is

Sporten voor goede nachtrust - Best Choice Vitaminespray

Hoeveel uur slaap jij op een nacht en word je dan uitgerust wakker?
Slaaptekort, het komt vaak voor.
Bijna een kwart van de Nederlandse bevolking heeft ermee te maken.

 

Veroorzaakt door allerlei factoren zoals stress, een drukke leefstijl en doordat je zoveel prikkels krijgt overdag die je vaak ‘s nachts pas verwerkt. Kijk je dan in je bed ook nog eens een lange tijd op je telefoon of tv, dan kunnen je hersenen niet loskomen van de dag.

Tips voor voldoende nachtrust

  1. Actief bewegen; Beweeg je overdag wel voldoende? Want die beweging zorgt voor het afvoeren van afvalstoffen die veroorzaakt worden door bijvoorbeeld stress. Bewegen is niet alleen goed voor je lichaam, ook voor je geest. Het helpt je sneller in slaap te vallen, maar vooral ook bij een diepe slaap. Die diepe slaap is essentieel om je lichaam weer op te laden en om je dag weer fris te kunnen beginnen.
  2. Vermijd lange dutjes; Hoe verleidelijk is het om ‘s middags of na het avondeten even een dutje te doen op de bank. Je wordt dan na een dertig tot zestig minuten wakker. Maar wist je dat die je vaak alleen maar meer vermoeien? Een powernap van vijftien minuten is echt maximaal.
  3. Zorg dat de slaapkamer een rustpunt is; Je lichaam bereidt zich voor op de nacht als het ook daadwerkelijk donker wordt in je omgeving. Dus dim ’s avonds het het licht in je huiskamer en zorg dat de slaapkamer goed donker is. Op die manier help jij jouw lichaam met het aanmaken van de lichaamseigen stof melatonine, wat ervoor zorgt dat je slaperig wordt
  4. Regelmaat; Niet alleen is dat het advies bij baby’s en kleine kinderen, eigenlijk is zoveel mogelijk regelmaat in je dagelijks leven juist goed. Probeer elke dag op hetzelfde tijdstip op te staan en op vaste tijden te eten, sporten, ontspannen, werken, etc.
  5. Voedingssupplement voor de nacht; Heb je onregelmatige werktijden of lukt het niet om regelmaat te vinden in je dagelijks leven? Dan zou de onze Good Night Melatonine vitaminespray kunnen helpen. Een vitaminespray dat naast melatonine ook passiebloem extract en citroenmelisse extract bevat. Melatonine draagt bij aan de vermindering van de tijd die nodig is om in slaap te vallen. Passiebloem extract helpt bij het bevorderen van een gezonde slaap en citroenmelisse extract draagt bij aan een optimale ontspanning en helpt bij het behouden van een gezonde slaap. De spray is makkelijk te gebruiken (je hebt er geen water voor nodig) en zorgt voor een goede en snelle opname van de natuurlijke ingrediënten. Bovendien is deze vitaminespray geschikt voor vegetariërs en diabeten.

Video Koffietijd en Anne van DA Drogist

Good Night Melatonine vitaminespray

Neem voor het slapen gaan deze vitaminespray met melatonine, passiebloem en citroenmelisse
Lees meer »

Dit artikel is mede tot stand gekomen dankzij Anne van D.I.O en DA Drogist. Zie ook de video op de website van Koffietijd »