Tips om te slapen met warm weer

Slaaptips bij hitte - Best Choice vitaminespray

Heb jij vannacht nog een beetje kunnen slapen?
Veel mensen vinden het best lastig om in slaap te komen bij
temperaturen zoals afgelopen en komende nachten.
Wij hebben een aantal tips om de warmte tegen te gaan en waardoor je beter kunt slapen.

 

Frisse lucht

Houd overdag de warmte buiten door de gordijnen en ramen gesloten te houden. Zet s’avonds en s’nachts een raampje open zodat er wat frisse lucht binnenkomt en het niet te benauwd wordt.

Lakens

Leg een aantal flessen gevuld met water een paar uur in de vriezer en leg ze daarna even in je bed voordat je gaat slapen. Dan zijn jouw lakens wat minder warm tegen de tijd dat je gaat slapen. Een andere optie is om de lakens in een plastic zak te stoppen en ze een paar minuten in de diepvries te leggen.

Afkoelen

Een koude douche lijkt een goed idee, maar het koude water zet jouw lichaam aan het werk om het weer op te warmen. Een lauwwarme douche is dus een betere optie. Je voeten of polsen even afkoelen onder een koude kraan kan wel fijn zijn.

Katoen

Katoenen beddengoed is op warme dagen de beste optie. Katoen helpt namelijk om warmte buiten te houden. Het ademt goed door en absorbeert zweet. Ook een katoenen pyjama is prettig omdat het zweet opneemt.

Melatonine

Een goede nachtrust is essentieel. Melatonine is een hormoon, dat je kan helpen bij het sneller in slaap vallen. Je lichaam maakt zelf melatonine aan, maar licht remt de melatonine productie. Als het dus lang licht is, komt de melatonine productie dus ook later op gang. Wanneer je 1 mg melatonine inneemt kort voor het slapengaan zal dit je kunnen ondersteunen bij het in slaap vallen.

Best Choice Good Night spray

Neem voor het slapen gaan deze vitaminespray met melatonine, passiebloem en citroenmelisse.
Lees meer »